zondag 23 september 2012

Philippe Gilbert kampioen

Een Wereldkampioenschap Wielrennen beheerst en beheert door de Belgische ploeg. Philippe Gilbert is een mooie Wereldkampioen. Hij was reeds vol vertrouwen voor de wegwedstrijd op de WK wielrennen. Hij is in vorm, zegt hij. "Ik denk dat mijn conditie bijna net goed is als vorig jaar”, aldus Gilbert. Greg van Overmaet heeft hem het laatste duwtje gegeven, de Belgische ploeg reed een pracht wedstrijd en gaven Boonen en Philippe al de kansen. Onderaan de Cauberg nam Gilbert het helemaal in handen. Philippe Gilbert, 30 jaar, heeft een band met de Cauberg, hij won er reeds tweemaal de Amstelkoers. 'De Cauberg is inderdaad een zaligheid, op het einde kan je de grote versnelling losgooien en je er volledig inbijten.'
Dit WK was nog een van zijn drie hoofddoelen van Philippe, hij werkte heel het seizoen naar deze overwinning. Ze reden ook allemaal voor hem, zijn Belgische ploegmaten geloofden in hem en brachten hem waar hij wilde zijn: aan de voet van de Cauberg!
"De Ardennen-klassiekers vielen zwaar tegen. In de olympische wegrit zat ik wel mee, maar kon ik geen goede uitslag rijden. Dan blijft alleen het WK nog over.”
Ook roemt de titelkandidaat de rest van de Belgische ploeg en met name Tom Boonen. "Ik vond het de afgelopen 2 jaar jammer dat Tom er niet bij was. Met hem erbij kunnen we zeggen dat er geen enkel ander land zo sterk is als België. Hij als sprinter en ik als aanvaller, dat is luxe.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten