Gratis gaat de zon op, gelukkig. Maar weten wanneer ze echt schijnt, is een business zoals elke andere. In Spanje betalen verschillende bedrijven of toeristische sectoren voor een weerbericht afgestemd op hun bedrijf of regio.
Meteora biedt een betere informatie over het weer afgestemd op uw bedrijf of toeristische sector. Hotels, campings, restaurants, reisorganisatoren, pretparken... hebben een abonnement bij Meteora die hen een juist overzicht geeft over het weer, per uur en per m2.

Mooie folder, ze zouden dadelijk een bijhuis moeten openen in Belgie. Deze Meteora-weerpraat wordt indien gewenst door de klant, doorgespeeld naar de lokale radio & TV. Zij maken dan 'het goede weer' voor een hele hoop potentiële klanten. Maar arm Belgie moet het nog steeds doen met de (h)eerlijke Deboosere. Aandelen in Studio 100 heeft hij zeker niet en een appartementje aan de zee waarschijnlijk ook niet, zoals in de volksmond al eens wordt gezegd. Of misschien juist wel en wil hij deze zomer rustig alleen op het strand van Blankenberge liggen. Het is hem gegund, door ons toch. De kustenaars denken er anders over. Ook de pretparken springen mee op de dolle locomotief van de anti-Deboosere-campagne.


Al eeuwen kennen we het weer in België. Als iedere Belg zou afgaan op het weerbericht om zich te amuseren in een welverdiende vakantie of lang weekeinde, zijn we serieus verzuurd. Als rasechte Belg, hoop je altijd op een beetje zon, ook al is het maar een half uurtje. Je hoopt ook altijd dat de zon schijnt daar waar je naartoe wil, terwijl het thuis rustig mag regenen. Laat Deboosere gewoon zijn werk doen. Hopelijk verglijden we niet in Amerikaanse toestanden van weergoden voor de rechter te slepen. Carpe diem en je rugzak naast de voordeur klaarzetten voor als de zon schijnt, dan verlies je zeker geen minuutje, dat is the belgium way. En zoals mijn vader vroeger zei: "er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kledij."

En dan nog even de mooie reactie van Deboosere zelf:
Hij wil er niet van weten dat het weerbericht 'een pessimistische boel' zou zijn. 'We proberen in gewone mensentaal een realistische schets van het weer en de weersverwachting te geven.' Deboosere betreurt dat geen enkel pretpark hem heeft gecontacteerd. 'Dat ze meteen naar de pers lopen om media-aandacht, spreekt boekdelen.' 'En nu zou ik me graag opnieuw concentreren op mijn weerwerk', klinkt het tot slot.