woensdag 19 juni 2013

Goed nieuws, een nieuwe Trend

Goed Nieuws is niet commercieel. Het schiet naast de werkelijkheid, vervalst de realiteit en is niet gezond.

Dat zijn zware woorden van de normale pers. Toch kunnen ze de laatste tijd niet voorbij aan het fenomeen. Deze krant alleen al bedient een mooi aantal trouwe lezers en blijft elke maand groeien. Wat nog positiever is, er is sinds deze redactie aan de Goednieuwskrant begon, 5 jaar geleden als eerste in het internetlandschap, navolging gekomen in Belgie en Nederland. Ook in de normale pers komt er beweging. Sinds ons begin in 2008 zagen we een verandering. In het begin was het al zwarte inkt dat uit de kranten vloeide, zelfs als het positief was, werd het negatief gebracht. Nu is er een kentering. We lezen dan ook met plezier de Trends die echt het mes in de negatieve berichtgeving steekt: Er is geen enkele reden om plots aan vooruitgangspessimisme te gaan lijden.
Johan Van Overtveldt, niet altijd de lievelingschrijver van deze redactie, legt eindelijk de vinger op de wonde: negatief nieuws weekt negatieve reacties los. Het slechte nieuws van de Club van Rome bracht een golf van crisissen op gang. Hij gaat zelfs verder: elke crisis is emotioneel getint. De paniek op de beurzen en de economische markt wordt geleid door doomgedachten. Als we dit nu eens anders zouden benaderen, ben ik zeker dat we ook een andere oogst zouden krijgen: positieve gedachten, heer Johan, krijgen werkelijk positieve reacties. Fijn dat u het eindelijk doorhebt, wij zouden zeggen: doe zo voort, u bent op de juiste weg, onze vertrouwde toffe weg.

artikel Trends: De val van Rome

Geen opmerkingen:

Een reactie posten