De Catchthebluefish.com is na een jaar van brainstormen in februari 2013 een feit geworden. Nog geen maand in de clouds en reeds beroemd in het net-leven. Het idee was om meer zichtbaarheid te geven aan ondernemers die op een originele manier het net wilde verkennen. Langzaam groeide het idee verder en nu is de blauwe vis een platform dat verrassende diensten en service-abonnementen met een gemeenschapsgedachte uitdraagt. Grote bedrijven hebben een serieus budget voor een internetsite, kleine bedrijven krijgen hierdoor minder kansen, hoewel ze vaak veel creatiever zijn. Overleven in de grote web-wereld is een kunst. De Blue Fish catcher is een middel om je als bedrijf als een vis in het web-water te voelen.
Maar we hebben ook de consument voor ogen en willen verrassing bieden in de steeds saaier wordende winkelstraten (off- en online!). Het lijkt soms wel of alleen prijs en uithangborden van ketens, het enige onderscheidende middel geworden is. Dit moet anders! Wij willen, met grote ambitie, knokken voor een rijker en afwisselender winkelbeeld, in dit geval online, waar wij als Nederlanders en Belgen weer een goed gevoel bij krijgen.
Ook de mooie ‘service’ verhalen raken ons. De lokale slager in Den Haag di0e recentelijk zijn klant redde, de barista in jouw koffietentje die je naam kent, de kleine verzekeraar die je ingreep goedkeurt maar je ook succes wenst…. Deze servicegerichtheid willen wij ook graag zichtbaar maken. Want laten we wel zijn, dat maakt toch het verschil?Catchthebluefish is een site ontworpen en uitgewerkt door twee vrouwen, Hiske de Jong ondernemer. Na 4 jaar Philips naar high-tech start-up van Paul Allen in Silicon Valley. Vervolgens Marketing Directeur software bedrijf in Boston. Oprichter Bulbby.com (gepersonaliseerde kindercadeaus) en Wine I suppose.nl (top wijn). E-commerce management TUFF. En dan nu:..’let the bluefish bring me to places never been before!’ .
En haar collega Willemien Botermans. Geniet van voortschrijdende inzichten en het verbinden van mensen. Via sales en marketing overgestapt naar de financiële dienstverlening. Samengewerkt met intermediairs en behoeften geïnventariseerd van veel bedrijven. ING groep en MKB advies en nu alle ervaring aan het projecteren op Catchthebluefish.com en het ondernemerschap…
De andere drijvende kracht achter deze originele site zijn de ambassadeurs. Zij werken regionaal en besteden naast hun drukke bestaan, hun vrije tijd in het vangen van blauwe vissen. Zij signaleren trends, nieuwe blogs en services. Zij zijn de lokale ogen en oren in Nederland en Vlaams België voor de Blauwe Vis.
Zin in vis deze vrijdag? neem hier dan een kijkje
Dank voor dit mooie bericht. Wij worden er blij van om bij te dragen aan het 'goede nieuws' en de authentieke lokale ondernemers in het zonnetje te plaatsen. Catchy groet!
BeantwoordenVerwijderenLeuk artikel , Rein! :-)
BeantwoordenVerwijderen