De wet in Europa zegt dat als je iets koopt, je een aantal dagen de tijd hebt om je te bedenken en de verkoper je geld moet teruggeven. Dat zou een goed idee zijn voor de arbeidsmarkt. Dat dacht ook Miel Van Opstal, die zich 1 dag aanprijst om zo te zien wat hij in zijn mars heeft. Hij wil 1 dag gratis komen werken om zichzelf te bewijzen. Miel was het beu om zijn sollicitatie brief te zien verdwijnen in de toren van anonimiteit. Daarom dit initiatief. Als de mensen hem kunnen bezigzien, krijgt zijn talent een gezicht en op een ludieke manier geraakt hij zo misschien aan een baan.
Deze promotie stunt van Miel viel in goede aarde. Vele ondernemers vonden het creatief en hielden van zijn energieke aanpak, wat inhoudt dat hij al iets waard is, voor hij zich nog maar presenteerde op het bedrijf zelf. Miel is geen onbekende in de marketingwereld. Zijn blog behoorde ooit tot de 20 beste marketingblogs ter wereld.
''De site is een verlengde van mijn persoonlijkheid. Hij illustreert hoe ik in elkaar zit.''
Miel studeerde interactieve marketing in Mechelen en werkt al bijna drie jaar voor Microsoft. ''Jammer genoeg bleef ook ik niet gespaard van de crisis.'' Of de nieuwe manier van solliciteren ook aan andere werkzoekenden besteed is, is een andere vraag. ''Het is vooral belangrijk om op te vallen. Als iedereen een website gaat maken, is het leuke er ook af.''
(Bron: Het Nieuwsblad Online)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten