vrijdag 24 augustus 2012

Een nieuw logo, een nieuw begin?






is aan vernieuwing toe. Nee, geen betere explorer, geen betere hotmail service, en ook geen stabieler windows. Wel een nieuwe spotlight op een nieuw jasje. De herkenbaarheid van Microsoft was al 25 jaar hetzelfde. De innoverende gigant werkte tot gisteren met hetzelfde logo. De vier vlaggetjes in vier verschillende kleuren worden nu vier vierkantjes in iets andere bijna dezelfde kleuren.
De logo-ist is enorm creatief bezig geweest en laat innoverend werk zien.
Toch schuilt er achter het nieuwe logo meer dan een kleine rechttrekking van de gebogen vlakjes van voorheen. Het bedrijf wil een volledige herstructurering doorvoeren en een nieuwe lijn  van software producten op de markt brengen. Het systeem Windows 8 staat voor de deur. Naar eigen zeggen komt het nieuwe logo op het perfecte moment. Hopelijk wel, aangezien de firma zelf de lancering gepland heeft. 'Er komt een nieuwe wind door het bedrijf,' dixit Jeff Hansen, directeur generaal van de strategie Microsoft, 'en daar hoort ook een nieuw logo bij.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten