dinsdag 28 juli 2015

Schoonheid versus wereldproblemen

Dat de paus een Argentijn is, moet De Redactie u niet meer uitleggen. Dat Argentijnen dol zijn op mooie meisjes, schoon vrouwen en de vrouwelijke kant van de maatschappij enorm bewonderen, is ook niets nieuws. Voeg deze drie dingen samen en het kan u niet verwonderen dat Paus Fransiscus I Valeria Mazza uitnodigt op het Vatikaan.







Valeria Mazza is een van 's werelds topmodellen en landgenote van de Paus. Het model debateerde in Vatikaanstad over het thema Klimaatsverandering en de moderne slavenhandel.



 Het kerkhoofd sprak in Vaticaanstad met verschillende burgemeesters van de wereld. Maar iedereen was wel verbaasd toen ook Valeria Mazza op de uitnodigingslijst stond. Naast haar zat de burgervrouw van Madrid, Manuela Carmena. 'Ik ben zeer geëmotioneerd. Deze uitnodiging betekent veel voor me. De Paus Fransiscus I en Monsenieur Sanchez Sorondo hebben mij speciaal gevraagd op deze bespreking. Ik ben zeer vereerd dat ik een graantje kan bijdragen bij deze wereldproblematiek.' 
Valeria reisde twee jaar geleden naar Afrika in gezelschap van UNICEF en daar had ze een zeer intense levenservaring.
De burgemeesters worstelen met uitwassen van deze twee wereldproblemen, zowel met de klimaatsverandering als met de slaven-of-mensenhandel.  
Dit seminarie werkt rond de pauselijke encycliek Laudato Si waarin deze twee mondiale problemen centraal staan. Paus Fransiscus voegt bij zijn debat zowel elementen uit het Oude Testament, als het Nieuwe, de moderne filosofieën en sociaal en natuurlijke wetenschappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten