dinsdag 6 januari 2015

Olijke Dakar

De Rally Dakar is weer begonnen, met een groot feest in Buenos Aires. Er springt voor de Argentijnse pers een Belg uit die ze extra belichten. Stephane Henrard zal dit jaar meedoen met een uitgebouwde kever. Hij rijdt met een Volkswagen DunBee, een buggy met als carrosserie de gekende Kever. Hij valt vooral pitoresk op in de caravaan. Stephane is gemotiveerd om de titel mee naar huis te nemen. De Kever van de duinen heeft reeds zijn strepen verdient in de Africa Race en nu maakt hij de sprong naar DAKAR. Hij rijdt met nummer 353 terwijl de vrolijke Herbie met nummer 53 reed, niet zoveel verschil. Stephane confronteert de bergen, rivierbedingen en woestijnen met zijn 'maat' , de olijke Herbie.
Maandag rolde Stephane als 40ste over de meet. "Op de smalle en bochtige bergpaden kon ik geen snelheid maken omdat ik geblokkeerd zat achter tragere deelnemers. Nadien was er in de open vlakte heel veel fesh fesh. We hadden rugwind, waardoor we vaak in ons eigen stof reden. Op een bepaald moment heb ik daardoor een situatie verkeerd ingeschat, ben ik even van de baan geraakt en lek gereden. Mijn co Bruno Barbier sukkelt nog steeds met een verstuiking aan de voet, waardoor hij niets kan doen en ik dus op mijn eentje de lekke band moest vervangen. Even later heb ik, samen met nog andere rijders, in een canyon naar een uitgang gezocht en daarbij een tweede keer lek gereden. De herstelling in de fesh fesh was bijzonder gevaarlijk. Uiteindelijk zijn we er toch geraakt. Dinsdag hebben we een iets betere startpositie. Ik hoop dat we dan wat progressie kunnen maken, want als je bij de top twintig kan rijden is het een stuk makkelijker en is het parkoers nog niet zo stuk gereden."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten