zondag 3 augustus 2014

WK Vollelybal in Leuven. Belgie op tweede plaats

De Yellow Tigers hebben hun derde World Grand Prix-partij in Leuven gewonnen. De Belgische vrouwen klopten Argentinië overtuigend in drie sets. Na een aarzelend begin vonden de Belgen hun ritme en toonden ze zich een maatje te sterk: 28-26, 25-16, 25-19.
De Argentijnen hadden net als de Belgische meisjes gisteren een vijfsetter gespeeld. Vooral de Belgen leken in de beginfase moeite te hebben om de draad weer op te pikken. 
Ze moesten lange tijd achtervolgen, maar kwamen in de slotfase van de eerste set weer op gelijke hoogte. De Yellow Tigers lieten de kans niet liggen en pakten de eerste set: 28-26.
In de volgende sets ging het een stuk vlotter voor de Belgische volleybalvrouwen. De Argentijnen kwamen er niet meer aan te pas: 25-16 en 25-19. Voor de Yellow Tigers is het al de vierde zege in de World Grand Prix.

Vande Broeck: "Uitstekend geplaatst voor Final Four"

  • Gert Vande Broeck (bondscoach): "Het hoofddoel waren de drie punten en die hebben we nu op zak. We staan nu uitstekend geplaatst om volgende week een plaats bij de Final Four te behalen. Ik stel me wel soms de vraag of we niet te afhankelijk zijn van Lise Van Hecke. Ze speelde ook vandaag weer sterk."
  • Lise Van Hecke: "Natuurlijk is de ploeg niet te afhankelijk van mij. Vorige week tegen Peru was ik slecht en wonnen we toch. Nu zat ik wel goed in de match en dan ga ik er natuurlijk vol voor. De Final Four zullen we allicht halen, maar de droom blijft het WK."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten