maandag 6 juni 2011

Belgisch bedrijf rekent op eerlijke vinder

De crisis zorgt voor creatieve ideeën, vooral in het zakenleven. Jonge mensen beginnen nieuwe zaken die inspelen op een gat in de markt. Dat marktgat vinden is nog het creatiefste. Dit nieuw bedrijf ligt helemaal in de lijn van de nieuwe generatie. Jongeren die vaak dingen verliezen die men niet met een remote of geluid kan opsporen. De jongeren zijn zo gewoon om hun gsm smorgens op te roepen, zelfs mijn handtas kon ik deze middag opsnorren door even naar mijn gsm te bellen. Dit vergemakkelijkt het zoeken en zo ook de nonchalence over onze dagelijkse spulletjes. We verliezen de dingen makkelijker dan vroeger, ik hoor mijn oma nog steeds zeggen: "Jij denkt dat de dingen achter je gat aankomen lopen..." toen ik weer mijn sleutels bij haar had laten liggen. Welnu, dat gebeurt nu ook echt. De dingen komen achter je aanlopen. Dit nieuwe initiatief bespeelt vooral de solidariteit van mensen zoals ik en rekent op de eerlijke vinder. Daarom is dit een 'must' voor u en voor mij. Het kersverse Brusselse bedrijfje Beltag is uw redder in nood. 
 
Eerlijke vinders nemen via de website contact op met de eigenaar. (© beltag)
Beltag is één van de bedrijfjes die gevestigd zijn in het bedrijvencentrum Dansaert. De firma bestaat al een tijdje, maar richt zich pas sinds 2010 tot het grote publiek.
Het concept van Beltag is eenvoudig. Wie de kans wil verhogen dat verloren spullen terugkomen, laat een tag aanbrengen op sleutels, computers, of andere waardevolle zaken. De tag informeert de eerlijke vinder hoe hij de vondst kan melden. Die melding gebeurt via een platform van het bedrijf, kwestie van de privacy van de verliezende partij niet in het gedrang te brengen.
Beltag is een sociaal  en duurzaam initiatief,” legt oprichter David Seffer uit aan brusselnieuws.be. “Sociaal omdat we op de goedheid van de mensen rekenen, duurzaam omdat het systeem vermijdt dat voorwerpen onnodig vervangen worden.”
Het bedrijfje is ook een van de geselecteerden voor de expo ‘Belgium is design’ in Le Grand Hornu, waar praktisch design centraal staat.
Op termijn rekent Beltag niet enkel op individuele klanten. “De bedoeling is om producenten te overtuigen op die tags in hun producten op te nemen en ze als een soort extra service aan te bieden aan de klant,” legt Seffer uit. “We praten daarover met verschillende bedrijven.
bron: brussels nieuws

1 opmerking:

  1. Hallo lieve mensen. Fantastisch idee om aan de valies te hangen. Zal het voorstellen aan mijn mede-reizigers voor onze bustrip naar Salzburg. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen