maandag 28 maart 2011

Vanaf 1 juni 2011 zullen alle instanties van de Vlaamse overheid de adresgegevens die ze nodig hebben, uit hetzelfde adressenbestand halen. Dat zal ervoor zorgen dat u uw adresgegevens niet meer zal moeten opgeven wanneer u bijvoorbeeld een vergunning aanvraagt.






Op dit moment bewaren alle instanties van de Vlaamse overheid de adresgegevens die ze gebruiken in hun eigen adresbestanden. Dat zorgt ervoor dat heel wat gegevens op verschillende plaatsen worden bewaard, vaak met kleine onderlinge verschillen.
Vanaf 1 juni 2011 zullen alle instanties van de Vlaamse overheid de adresgegevens die ze nodig hebben, uit één centrale databank moeten halen: het Centraal Referentieadressenbestand (CRAB). Alle gegevens worden volgens vaste afspraken opgeslagen en enkel de steden en gemeenten mogen nieuwe adressen toevoegen.

Adres maar één keer opgeven

U zult uw adresgegevens dus niet meer telkens opnieuw moeten opgeven. Als een instelling van de Vlaamse overheid uw gegevens nodig heeft, hebben ze aan uw naam genoeg om uw adresgegevens uit het Centraal Referentieadressenbestand te halen.
De Vlaamse Regering overlegt met de federale overheid en de andere overheden in België hoe ze het Centraal Referentiebestand voor alle overheden in België beschikbaar kunnen maken.

Slagkrachtige overheid

Het Centraal Referentieadressenbestand is één van de acties van het Meerjarenplan Slagkrachtige overheid. Dankzij het Centraal Referentieadressenbestand zal de Vlaamse overheid efficiënter en effectiever kunnen werken en zal ze u beter kunnen helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten