Martin Margiela kwam vorige week nog uitgebreid in het nieuws omdat
kledingketen H&M een exclusieve lijn van het Parijse merk uitbracht.Toeval of niet, dit weekend is Maison Martin Margiela op de hoek van
de Vlaamsesteenweg en de Lepagestraat beklad door een tagger; of
graffitikunstenaar, zo u verkiest. Met zwarte en roze verf staat er in
het groot ‘Love’ geschreven, en in kleinere letters ‘Our misery, not
your’s!’ (sic).
De Franse graffitiartiest Kidult komt er op zijn Facebookpagina voor
uit dat hij achter de verfaanslag zit. Kidult, die zich verschuilt
achter een doodshoofdmasker, heeft het wel vaker op luxemerken gemunt.
Eerder bekladde hij al de winkel van Marc Jacobs in New York en
Louboutin in Parijs. Ook Agnes B en JC/DC moesten er al aan geloven.
Zijn slogan is ‘Your luxury is our misery’.
“Veel merken gebruiken graffiti als een instrument om cool te zijn,
zonder dat ze iets van de cultuur afweten. Wel, ik geef hen gewoon wat
ze leuk vinden”, schrijft hij op zijn website.
Een bezoekje van Kidult hoeft voor een merk trouwens geen ramp te
zijn. Nadat de tagger het woord 'Art' kladde op de winkel van Marc
Jacobs, liet die laatste een exclusieve T-shirt drukken met de tag erop,
en het bijschrift 'Art by Art Jacobs'. Prijskaartje: 689 dollar. De
graffitispuiter kon er naar verluidt niet mee lachen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten