woensdag 4 mei 2011

Werkmail tussendoortjes

Wat maakt het leven zo mooi? Toch wel de liefde, meneer, mevrouw. Tussen de lijnen van een professionele mail vinden we heel wat van die mooie liefde terug. Het luchtige bestaan van de zakenmensen, daar hoort een flirtje bij. Zakendoen is sexy, dat is alom geweten. Uit een onderzoek van Lightning Tools blijkt dat 1/3de van de werknemers hun zakelijke mail gebruiken voor dingen die niets met het werk te maken hebben. In tijden van glijdende uren, flexibiliteit van werknemers, is dat geen aardigheid. Het is eerder een teken dat de werknemers meer naar hun email van het werk kijken dan naar hun prive-email. Een positief teken. Zelfs 11% flirt tijdens het mailen op het werk. Niets beter om goede banden te smeden met medewerkers uit andere firma's of departementen. Een goed contact helpt het vlotte verkeer tussen verschillende diensten. Dat bijna de helft de mail gebruikt om te roddellen is dan weer iets minder. Laten we met z'n alleen wat meer roze werkmails sturen, ipv van deze uit de laatste categorie. De roddelmails worden dan weer gecompenseerd door 41% grappige mails. Hoewel niet iedereen met ieders humor kan lachen, is elke poging toch mooi meegenomen. Onze koffieboy doet ook vaak zijn best om ons aan het lachen te krijgen, pas als hij een koekje bij de koffie serveert, lukt het altijd. En daar wordt dan weer duchtig over gemaild tussen de redactieleden, want de keuze van de koekjes zijn heel belangrijk. Een mail over de kwaliteit van het cake voor na de middag is meer dan een werkmail, het is een must van onze stressmanager.

Volgens Brett Lonsdale, de oprichter van Lightning Tools, hoeft het op zich geen probleem te zijn dat werknemers hun account gebruiken voor privé-mailverkeer. "Je kan er bijvoorbeeld gebruik van maken om afspraken te regelen die in je vrije tijd plaatsvinden. Op voorwaarde natuurlijk dat dat niet tegen de huisregels van je bedrijf ingaat."
Voila, I rest my case!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten