zondag 28 september 2014

Nomaden van het laatste uur

 
Bedoeinen van het Westen, zigeuners van de derde leeftijd. Zo worden ze genoemd, de jong gepensioneerden die de wereld intrekken en hebben en houden verkopen. Zij gaan voor de ultieme en extreme ervaring van wat leven is. Via Couchsurfing en HomeAway.com, of via hotel tot hostel, van camping tot camping. Hun bed is gespreid waar zij beslissen dat het zich spreidt. Soms blijven ze even hangen, soms gaan ze vlugger door. Ze helpen als vrijwilliger, als surrogaat grootouders, als raadgevers. Zij houden van die spirituele korte ontmoetingen die je leven rijk maken.
'Het is niet alleen de vrijheid van bewegen dat me zo aantrekt in deze levenswijze, het is ook de vrijheid van het niets hebben. Geen zorgen of je huis er nog staat, geen zorgen of ze je auto niet gestolen hebben. Al wat je hebt, heb je bij.'
Mijn leven wordt iedere dag meer en meer verrijkt met ontmoetingen en de wijsheid die het meebrengt.
Een mens zou bijna geen ander leven meer willen leven.

Ik krijg geregeld mails van vrienden die me vragen of ik me soms niet alleen of eenzaam voel.
Kunnen jullie nu begrijpen dat ik geen tijd heb om te vereenzamen, fantastisch niet?-blog: reisverhaal-
Zo trekken Gil Vrijdags en Marleen ook de wereld rond, de helft van het jaar, de andere helft geven ze theatervoorstellingen over hun ervaringen. Zij doorkruisten Latijns Amerika en reden op hun moto meer dan 12.000 kilometer, de Andes over en rond. In Nijlen strijken ze daarna neer en vergasten hun publiek op rijk ervaringstoneel in Teatertentog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten