donderdag 31 juli 2014

Gent, die scone

De Amerikaanse John Aravosis was onlangs op zakenreis in België. Hij vroeg aan zijn Brusselse vrienden welke stad hij zéker moest bezoeken en ze raadden hem een dagje Gentse Feesten aan. ‘Ik ben blij dat ze dat deden’, klinkt het tevreden op zijn blog.
Aravosis is vol lof over de stad. ‘Tot mijn grote verbazing stelde ik gisteren vast dat het Belgische Gent misschien wel de mooiste plaats is die ik ooit heb bezocht’, schreef Aravosis afgelopen zondag op zijn blog. Hij heeft het onder meer over de vriendelijke mooie mannen en vrouwen die er rondlopen. ‘In vergelijking met Brussel kunnen de looks van de Gentenaren me meer bekoren, zeker als je net van Parijs komt’, schrijft hij.
Maar ook de schoonheid van de stad zelf is hem niet ontgaan. Hij waagt zich aan een nieuwe vergelijking en schrijft dat Gent een beetje op Amsterdam lijkt, maar dan mooier. ‘Ik kan het bijna niet geloven dat mensen die hier wonen dit elke dag zien’, schrijft hij. De man plaatst ook eigen foto’s bij het artikel om zijn lezers ervan te overtuigen dat Gent de moeite meer dan waard is.
‘Als je veel reist, kom je op een punt dat je beseft dat je alles als eens hebt gezien. Maar in Gent kwam mijn kinderlijke verwondering en droefheid naar boven. Dat laatste omdat ik moest vertrekken’, schrijft hij. Hij raadt zijn lezers, die ooit naar België komen, aan om Brussel voor een dag te bezoeken en de rest van de tijd ste spenderen in de Arteveldesta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten