maandag 20 juni 2011

Solicitatiefeestje

Door veel bedrijven wordt Twitter en FB geband. Het personeel wordt vaak scheef bekeken als ze FB'ken en TW'teren tijdens hun werkuren. Nu gebeurt het tegenovergestelde. Schoenen Torfs wil Twitter en FB inschakelen om werknemers te vinden. Er worden 40 nieuwe medewerkers gezocht en hiervoor gebruikt met wel heel originele en ludieke manieren: 'Start to Work'-party in de schoenenwinkels, Flair en Libelle werken mee, Twitter is ook een tool voor de rekrutering.
Torfs Schoenen is een familiebedrijf uit Sint-Niklaas dat enorm gegroeid is. Zij hebben 62 winkels en 520 medewerkers. "We moeten veel mensen tegelijk vinden en heel diverse profielen: gaande van assistent-winkelmanagers tot verkoopmedewerkers", vertelt Wouter Torfs. "De klassieke rekruteringskanalen zoals advertenties in kranten en op onze website volstaan niet meer om dat met voldoende power te doen."

"We willen van solliciteren ook een prettige ervaring maken. Als de sollicitant de moeite doet om af te komen naar ons, willen we hen ook iets teruggeven. Daarom hebben we gekozen voor 'Start to work'-party's."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten