donderdag 14 april 2011

Berlusconi mijmert over toekomst

De eerste minister van Italie Silvio Berlusconi zei dat hij niet meer zal opkomen voor de verkiezingen van 2013. Zijn opvolger zou Angelino Alfano zijn. De Italiaanse pers zei dit donderdag na een diner dat Berlusconi had met buitenlandse journalisten in Rome. "Mijn project is om met mijn legislatuur te eindigen en daarna, zelfs al had ik de mooiste boot van de Caraibe, ga ik verder met mijn politieke loopbaan. Wel zal ik geen operatieve rol meer spelen in de regering," zei Berlusconi tijdens het diner. "Ik kan misschien nog wel de lijst van mijn partij samenstellen en trekken, maar daarna zal ik een eretitel bezigen." Of zoals hij het in zijn eigen woorden zei: "de nobele vader spelen".
De woordvoerder van de romeinse eerste minister zegt dat dit geen officiele aankondiging was. Het was een zinnetje uit een los gesprek tussen de soep en de patatten. Het was meer een luid gesproken gedachte, een reflectie van het moment, zegt Paolo Bonaiuti. Het was meer een gemoedsuitdrukking van de eerste minister, niet echt een officiele mededeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten