Ine Neefs was een jaar geleden nog een doodgewoon mooi meisje uit Wuustwezel. ‘Ik wist niet dat een dagje shoppen met een vriendin op de Meir in Antwerpen mijn leven grondig zou veranderen’, zegt ze.
Ine werd er aangesproken en kreeg een kaartje van het modellenbureau Dominique Models. ‘Wat vragen die nu, dacht ik. Ik zou me toen nooit hebben zien lopen op de catwalk en het was een wereld die me niet erg boeide. Maar mijn mama vond dat ik het toch eens moest proberen.’
Sinds vorig jaar reist Ine tussen New York, Londen, Milaan en Parijs en loopt ze als topmodel in gerenomeerde shows. Ze is ook geregeld te zien op televisie in fashionshows.
Ine geniet nu nog van vakantie, maar in september begint het zware modellenwerk opnieuw. ‘Ik heb in Wuustwezel nog goede vriendinnen en dat wil ik zo houden. Ik overweeg dan ook geen verhuizing naar de Verenigde Staten. Ik heb ook veel werk in Europa en dat gaat perfect vanuit Brussel.’
Toch wil Ine ook nieuwe wegen bewandelen. Ze overweegt om opnieuw te gaan studeren. Gaat ze dan haar studies fotografie hervatten en krijgen we een Ine voor en achter de camera? ‘Ik moet nog een beslissing nemen. Eén ding is zeker, ik ga weer naar school. Het modellenwerk kan van de ene dag op de andere gedaan zijn en ik wil dan niet met lege handen staan.’
Ine’s eerste casting was voor de show van Jill Sander. Ondertussen liep ze ook al shows voor Dior, Chloé, Balenciaga en Céline. Ine heeft dan ook de natuurlijke looks voor een topmodel. ‘En toch doe ik er niets speciaals voor. Ik sport niet, ik kan eten wat ik wil.’