vrijdag 28 december 2012

Sjaal etiquette

Een etiquette in kleding zijn twee dingen: de manier van kleden, weten wat waar te dragen, het weten te dragen en langs de andere zijde ook het stoffen rechthoekje achter in je kledingstuk dat de naam van de ontwerper of het fabriek prijsgeeft. Het kleine stukje stof met het merk en het logo op, is uitgegroeid tot een statussymbool. Jaren geleden gaf het je de zekerheid van kwaliteit, nu wordt het gebruikt als marketingtool.
De etiquette van etiquettes ligt hem in het communiceren naar anderen toe, in stilte, achter in je hals of ergens in de naad verwerkt. Een verwijzing naar de drager toe dat er een firma achter de creatie staat. Dat er mensen zijn die hebben gewerkt aan het product. Een etiquette open en bloot aan de buitenkant  of merken die hun merknaam als design op de stof gebruiken, de schreeuwende logo's, communiceren niet, maar provoceren dat de drager dit wel kan betalen als een uitdaging naar de rest van de wereld toe. Etiquettes kunnen ook subtiel zijn, door hun kwaliteit van de gebruikte stoffen, de kleurencombinatie en het design communiceren met de wereld dat de drager van dit kledingstuk zich gelukkig voelt en comfortabel is. Kledij hoeft niet van een merk te zijn, kledij is een complementatie van je persoonlijkheid, je identiteit. Kies daarom je kledij op basis van hoe de stoffen, kleuren en ontwerp met jou communiceren, en niet met de rest van de wereld.
Sjaals op het einde van de wereld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten