Een symbool is niet meer, het puntje op de i is gezet door leven en after-leven. De kristalgeneratie die de wereld veranderde heeft van een van zijn spelers afscheid moeten nemen. Hij plantte zijn (apple)boom voor hij ging en die zal vruchten blijven dragen zelfs nu hij er niet meer is.
Steve Jobs komt uit de indigo-generatie, een van de paar die toen reeds kristal waren, zoals Bill Gates. Zij maakten de weg vrij voor de echte kristalgeneratie, baby's van de jaren '80, die als doel hebben om de informatie voor iedereen vrij te maken, de communicatie te versoepelen globaal gezien. Dat is althans de visie van de indigo-cirkel, een organisatie van mensen uit de jaren '60, ex-hippies, die in de cyberontwikkeling een 'wapen' zien voor de vrede. De indigo's zijn de generatie uit de jaren '50-60. Zij zijn de ouders van de kristalkinderen die verder en dieper zouden werken dan hun ouders. De indigos zijn de beschermers en de voedingsbodem van de kristalkids. Zij werkten aan de hardware om de jongeren van Google en Facebook/Twitter vrije baan te geven. Steve Jobs is dan ook de eerste van deze geniën uit de indigo-generatie die de wereld verlaat en in de cyberwereld blijft verderleven zoals nooit tevoren. Een paar minuten na zijn dood twitterde een record aantal mensen dit bericht en surften nog meer mensen dadelijk naar hun facebook via hun I-pod om samen te rouwen. Een mooier eresaluut had Steve zich niet kunnen indenken.
Eindelijk een krant met alleen maar het goede nieuws van de wereld. Het kan zelfs objectief en hoeft niet eens naief te zijn.
Posts tonen met het label belgisch internet. Alle posts tonen
Posts tonen met het label belgisch internet. Alle posts tonen
vrijdag 7 oktober 2011
zondag 17 juli 2011
Weet je nog?
Net zoals mannen op het geheugen van vrouwlief rekenen om uit te vissen waar ze oude spullen hebben opgeborgen, zo rekent de mens steeds meer op internet om zaken in zijn plaats te onthouden. Dat blijkt uit onderzoek waarover wordt bericht in het wetenschappelijk vakblad Science.
lees meer
lees meer
zondag 15 mei 2011
Belgie surft niet, maar is gelukkig
Meer dan de helft van de europese internauten surfen in een andere taal dan hun moedertaal. De Belgische internauten zitten zelfs iets boven het europese gemiddelde met 56%. Dat lezen we in De Zondag. De test werd uitgevoerd in opdracht van de Europese Unie. 55% van de europeanen raadplegen verschillende keren per dag het internet, in Lituanie en Bulgarije is dat zelfs 69% terwijl dit dan weer in Belgie zakt tot 43%, op een na laatste in dit rijtje, alleen Italie staat nog lager. De meerderheid van de Belgen surft maar 1 keer per dag of per week op de golven van het internet.
Wat dan weer niet weerhoudt dat onze geluksmeter stijgt. De Belgen worden steeds gelukkiger, dat wijst een andere studie uit. Of het ene iets met het andere te maken heeft, is niet bewezen, hoewel een geinformeerde mens soms iets meer van de wereld weet en dat niet altijd ten voordele is van het goede humeur.
In een test meette men de GNP ipv de BNP, het Geluks Nationaal Pijl ipv het Brutto Nationaal Product. De laatste jaren is het gelukspijl van de Belgen in zijn stijgende fase. Het World Database of Happiness baseert zich op een test waar veschillende vragen worden gesteld en met kan antwoorden met : heel gelukkig, gelukkig of helemaal niet gelukkig. Verder zijn er geen graduaties mogelijk.
De relatie, gezondheid en werk, geld en vrijheid zijn elementen die determinderen zijn voor gelukzaligheid, staat er in het werk The World Book of Happiness te lezen. "Meer geld wil daarom niet automatisch zeggen dat er meer geluk aanwezig is, het belangrijkste is hoop en dat de basisbehoeften voldaan zijn." Dat zegt de auteur van het boek en de test.
De barometer van het nationale geluk is begonnen in 1973, sinds die tijd is het geluk in de meeste geïndustrialiseerde landen verbeterd. België gaat vooraf met een 7.3 op 10 en wordt alleen door Denemarken voorbijgestoken met een 8.3.
Op 23 mei vindt in Brussel het congres plaats van het Happiness Budget. Het doel is om te definieren hoe de econoom Richard Layard en de president van de Europese Unie Herman van Rompuy.
Wat dan weer niet weerhoudt dat onze geluksmeter stijgt. De Belgen worden steeds gelukkiger, dat wijst een andere studie uit. Of het ene iets met het andere te maken heeft, is niet bewezen, hoewel een geinformeerde mens soms iets meer van de wereld weet en dat niet altijd ten voordele is van het goede humeur.
In een test meette men de GNP ipv de BNP, het Geluks Nationaal Pijl ipv het Brutto Nationaal Product. De laatste jaren is het gelukspijl van de Belgen in zijn stijgende fase. Het World Database of Happiness baseert zich op een test waar veschillende vragen worden gesteld en met kan antwoorden met : heel gelukkig, gelukkig of helemaal niet gelukkig. Verder zijn er geen graduaties mogelijk.
De relatie, gezondheid en werk, geld en vrijheid zijn elementen die determinderen zijn voor gelukzaligheid, staat er in het werk The World Book of Happiness te lezen. "Meer geld wil daarom niet automatisch zeggen dat er meer geluk aanwezig is, het belangrijkste is hoop en dat de basisbehoeften voldaan zijn." Dat zegt de auteur van het boek en de test.
De barometer van het nationale geluk is begonnen in 1973, sinds die tijd is het geluk in de meeste geïndustrialiseerde landen verbeterd. België gaat vooraf met een 7.3 op 10 en wordt alleen door Denemarken voorbijgestoken met een 8.3.
Op 23 mei vindt in Brussel het congres plaats van het Happiness Budget. Het doel is om te definieren hoe de econoom Richard Layard en de president van de Europese Unie Herman van Rompuy.
Abonneren op:
Posts (Atom)
