woensdag 20 juli 2011

Rum and Coca in Jamaica

De reclame wereld in Jamaica heeft een grote internationale onderscheiding gekregen in de vorm van de prestigieuze Telly Award. Deze award wordt gegeven voor de meest creatieve reclame. 'Show me the Wray' is een filmpje voor de meest populaire rum van Jamaica: Wray&Nephew White Overproof Rum.
AdMark zit al 47 jaar in de reclame wereld in Jamaica. En steeds zetten ze het eiland op een creatieve manier in het daglicht. De erkenning van een Telly Award is een kroon op hun werk. Ze kregen reeds voor deze publiciteit prijzen voor beste Food/Beverage prijs en andere prijzen uit de Video- en Cinematography wereld van de reclame.
Met deze regen aan prijzen komt AdMark op het niveau van Zimmerman Advertising, Time Warner Cable, BSX Ditigal Productions, Harpo productions, Nickelodeon enz. In 1979 werd de Telly Award voor het eerst uitgereikt aan de Amerikaanse beste tv reclamefilm en video en filmproductie.
Meer dan 500 juryleden buigen zich over de inzendingen, creatieve directeurs, editors, producenten, grote televisie huizen zoals MTV,FOX, Hallmark, Time Warner enz. Normaal komen er 11.000 inzendingen toe van over heel de wereld.
Om de Telly Award te ontvangen moet je echt kwaliteit van de bovenste plank afleveren. Het is daarom ook een hele eer als een bedrijf deze prijs krijgt. AdMark zit hiermee dus echt wel bij de top publiciteitsfirma's van de wereld. "AdMark heeft in zijn 47 jaar zicht vooral toegelegd op het uitwerken van een team dat creatief en innoverend werken. " zegt de CEO Arnold 'JJ' Foote van AdMark. "Deze onderscheiding is het resultaat van hard werken met dedicatie en overgave. Wat we vooral naar buiten toe willen laten doorschijnen is, dat er op dit eiland in de Caraïben enorm veel talent zit."
 Dominic Beckford, verkoopsdirecteur van Wray&Nephew Rum zegt dat het de eerste keer is dat de firma zo een grootse campagne realiseerde. "Om dadelijk van de eerste samenwerking reeds een prijs te winnen, duidt wel op de kwaliteit van werken van Admark en over de goede samenwerking van beide bedrijven."

Foote voegt hier aan toe dat hij enorm dankbaar is voor de grote vrijheid die ze gekregen hebben van Wray&Nephew. Een goede relatie tussen klant en het creatieve team is enorm belangrijk in de reclamewereld.

2 opmerkingen:

  1. Goed nieuws is voorlichting in plaats van reclame. Reclame is bedrog. Maar ja, de kwaliteit ven het bedrog kan natuurlijk van de bovenste plank zijn en geprijsd worden. Rum is trouwens niet echt gezond. Maar goed, proost...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk: goed nieuws is voorlichting, hier was de boodschap dat voor het eerst een reclameburo van Jamaica internationaal erkend wordt. Als je in deze landen woont, weet je pas dat dit echt goed nieuws is, in Europa nemen we alles gauw aan als vanzelfsprekend...daarin zat dus het goede nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen